Rollosalen

Teater for de 3-9 årige.

Andersens Kuffert Teater opfører Nattergalen

I teaterstykket Nattergalen bliver børnene inviteret til Kina, i den kinesiske Kejsers slot. Det er den poetiske historie om ”skønheden i det enkelte” som bliver fortalt musikalsk og eventyrligt
En lille Nattergal bliver udvist af kejserriget, da kejseren syntes mere om en kunstig Nattergal, som er lavet af guld, med rubiner og diamanter.
Desværre har kejseren ikke tænkt på, at alt som er kunstigt, på et eller andet tidspunkt er opbrugt, og kan gå i stykker. Og sådan sker det også for kunstfuglen. Kejseren bliver så ked af det, at han næsten dør. Heldigvis kommer den levende nattergal i sidste øjeblik og synger så smukt at sorgen forsvinder fra kejserens slot. Historien ender i en stor fest hvor flere hundrede farverige sommerfugle bliver sluppet løs i teateret.
H. C. Andersens Eventyr danner midtpunktet i stykket. Det vigtige er dog ikke historien om nattegalen, men børnene og deres muligheder for at være med til at fortælle historien og at have indflydelse på forløbet og handlingen.

Sted: Rollosalen, Faxe Bibliotek
Varighed: ca. 45 min.