Novellen

Klub Klassisk: Arnold Schönberg - Gurrelieder

Biblioteket inviterer endnu en gang til lytteklub, der står i den klassiske musiks tegn.

Værket "Gurrelieder" er et oratorium for solister, kor og orkester, komponeret af Arnold Schönberg i 1911. Et senromantisk værk der, baseret på tekster af den verdensberømte danske digter J. P. Jacobsen, fortæller om kærligheden mellem kong Valdemar og hans elskede Tove.

Klub Klassisk er tilbage! Faxe Kommunes Biblioteker gentager succesen, og inviterer endnu en gang til klassisk lytteklub. I denne omgang byder vi på store navne som Franz Liszt og Joseph Haydn, sammen med den mere ukendte Arnold Schönberg.

Ligesom i sidste sæson vil der være en introduktion til aftenens komponist og værk. Det er derfor ikke nødvendigt, at man har et stort kendskab til den klassiske musik, men at man i stedet er nysgerrig, og har lyst til at samle sig om musikken i et fællesskab.

Biblioteket byder selvfølgelig stadig på kaffe, te og kage.

Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op.