Novellen

Klub Klassisk: Franz Liszt - Totentanz

Biblioteket inviterer endnu en gang til lytteklub, der står i den klassiske musiks tegn.

I den virtuose klaverkoncert "Totentanz", byder den østrigsk-ungarske komponist Franz Liszt selve døden op til dans.

Klub Klassisk er tilbage! Faxe Kommunes Biblioteker gentager succesen, og inviterer endnu en gang til klassisk lytteklub. I denne omgang byder vi på store navne som Franz Liszt og Joseph Haydn, sammen med den mere ukendte Arnold Schönberg.

Ligesom i sidste sæson vil der være en introduktion til aftenens komponist og værk. Det er derfor ikke nødvendigt, at man har et stort kendskab til den klassiske musik, men at man i stedet er nysgerrig, og har lyst til at samle sig om musikken i et fællesskab.

Biblioteket byder selvfølgelig stadig på kaffe, te og kage.

Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op.