Novellen

Klub Klassisk - Vivaldi: De 4 årstider

Ny sæson af Klub Klassisk byder på velkendt, fantastisk musik!

Forårssæsonen af Klub Klassisk er fyldt til renden med vidunderlige værker.

Som altid starter vi aftenen ud med et dyk ned i musikhistorien. Bibliotekaren præsenterer et portræt af aftenens komponist og værk i en historisk sammenhæng, så lytteren føler sig godt klædt på, til at forstå og nyde aftenens musik.

Det er ikke nødvendigt, at du er en erfaren lytter af klassisk musik. Så længe du er nysgerrig, og har lysten til at nyde musikken i fællesskab med andre, er du meget velkommen til at dukke op.

Vi trakterer selvfølgelig stadig med kaffe, the og kage.

Vivaldi – De 4 årstider.

Vi starter sæsonen ud med en tur gennem årstiderne. Antonio Vivaldis udødelige klassiker ”De fire årstider” er fire violinkoncerter, der fører lytteren gennem et helt år fra forår til vinter. Værket er Vivaldis mest populære, og jeg vil vove at påstå, at langt de fleste folk kan nynne de første toner af ”forårs” koncerten.