Novellen

Klub Klassisk MORGEN: Beethovens 6. symfoni

Vi inviterer endnu engang til lytteklub, der står i den klassiske musiks tegn.

Denne sæson skal vi både høre noget velkendt og elsket, samt noget lettere ukendt og ”nyt” - set gennem den klassiske musiks linse.

Vi sluttede sidste sæson af med Beethoven, og vi starter denne sæson med selv samme mand. Beethovens 6. symfoni – også kaldet Pastoralesymfonien – er en rigtig klassiker, og er for mange deres yndlingssymfoni af Beethoven, selvom den ikke altid bliver nævnt på linje med hans 3, 5 eller 9. symfoni.

Tag med, når vi sammen med Beethoven tager en musikalsk gåtur gennem smuk, landligt natur!

Som altid starter vi arrangementet med et dyk ned i musikhistorien. Bibliotekaren præsenterer et portræt af aftenens komponist og værk i en historisk sammenhæng, så lytteren føler sig godt klædt på, til at forstå og nyde musikken.

Vi trakterer selvfølgelig stadig med kaffe, the og kage.