Romanen

Spil Dansk - Et musikalsk foredrag med Mette Kathrine

Spil Dansk fejres med spillemandsmusik og musikalsk foredrag

Her får du musikalske anekdoter og spillemandsmusik for fuld udblæsning, når rigsspillemand Mette Katrine gæster Haslev Bbliotek.

Mette Katrine Jensen Stærk er uddannet på Det fynske musikkonservatoriums folkemusiklinje på harmonika i 2007. I 2016 blev hun udnævnt til rigsspillemand og spiller til dagligt i Jensen & Bugge, Zenobia og holder foredrag.

Fra Thy til Christiania
”Jeg brugte et år på at besøge 80 forskellige spillefolk – fra Thy til Christiania; det vil jeg fortælle om. Og om hvordan uddød vendsysselmusik pludselig var levende i Iowa. Jeg vil berette om selvoplevede spillemandshistorier, men man kan jo også arve historier, så nogle af de mest markante afdøde spillemænd vil også optræde i mine fortællinger og musik. Masser af musik og finurlige anekdoter fra sandheden og nærmeste omegn”, fortæller Mette Kathrine.

Billetpris: gratis entré – men billet er påkrævet.