(Hele dagen)

Udstilling på Haslev Bibliotek

JETTE LYNGSØE ”FUGLEUDSTILLING” – acryl malerier

“Fugleudstilling” på biblioteket.

Efter mange år som lærer, tale/hørelærer samt PAS konsulent , valgte Jette Lyngsøe at trække stikket og gå på efterløn for et par år siden. Og hvad så? Jette fandt en ny hobby “acrylmaling” inspireret af sin veninde, som har malet i mange år. Dette har været en svær udfordrende rejse, fortæller Jette. Jeg havde aldrig har haft en pensel i hånden og har aldrig tegnet, men sikken en sjov rejse

Alle de praktiske ting med at finde ud af, hvilke materialer jeg skulle bruge, hvilke typer maling,

da der findes et utal af mærker, og hvilke farver samt lærreder, var en jungle at finde ud af, men jeg fik undervejs gode råd fra kursister på et par kurser i aftenskolen og et højskoleophold. Så var det med at prøve sig frem og øve sig.

Jeg maler hovedsaglig med acryl farver men har også prøvet oliefarver og de giver hver sit udtryk. Oliefarver har dog temmelig lang tids tørring, så der skal man være tålmodig.

Jeg har eksperimenteret med forskellige medier så som silkepapir, forskellige pasta samt arbejdet med collage.

Min inspiration finder jeg fra naturen og jeg har valgt på denne udstilling at vise mine abstrakte fugle, som jeg håber ,man vil tage godt imod .

For mig er abstrakt maling en måde at finde roen, da jeg helt forsvinder ind i “billedet”, som jeg er i gang med, så tiden står stille.

Udstillingen kan ses i biblioteketes bemandede åbningstid og i den ubemandede fra kl. 07-21.