Sådan opretter du dig som bruger på Biblioteket

13.04.22
Der er flere nemme muligheder for at oprette sig som bruger på Biblioteket - læs hvordan her.
  • Opret dig via appen "Biblioteket" ved hjælp af nem-id. Appen kan hentes til alle typer af smartphones.
  • Opret dig via hjemmesiden faxebibliotek.dk ved hjælp af MitID.
  • Medbring sundhedskort og billed-id og opret dig hos bibliotekaren i den betjente åbningstid.

Når du er oprettet som voksen, er det dit sundhedskort der fungerer som lånerkort, sammen med din personlige pinkode (denne vælger du selv ved oprettelsen). Det er ligeledes sundhedskortet der kan bruges i automaterne der giver adgang til det selvbetjente bibliotek.

Det er vigtigt at du også oplyser din mailadresse ved oprettelse, da det er den vi kan kontakte dig på i forbindelse med bestillinger og afhentning af disse.

Du skal være fyldt 18 for at oprette dig som låner selv. Hvis du er under 18 skal din forældre/værge udfylde et indmeldingsskema som kan hentes på dette link eller udleveres ved henvendelse til bibliotekaren. Blanketten skal udfyldes med fuldt cpr-nummer for både barn og forældre/værge. Barnet kan herefter selv medbring den udfyldte blanket samt sundhedskort, blive oprettet og få udleveret et lånerkort.