Tillykke til Leonora Christina Skov

01.02.19
Boghandlernes Gyldne Laurbær går til Leonora Christina Skov

Leonora Christina Skov er årets modtager af boghandlernes De Gyldne Laurbær. Den prestigefyldte pris tilfalder hvert år en forfatter med et stort publikum og findes ved afstemning blandt landets boghandlere. Prisen kaldes også Læsernes pris.

Leonora Christina Skov vinder prisen for romanen ”Den der lever stille”, som udkom i januar 2018. Lige siden udgivelsen har Leonora turneret landet tyndt og holdt foredrag på biblioteker og i boghandlerne og mødt tusindvis af berørte og begejstrede læsere. Også her i Ballerup, hvor vi havde stuvende fuldt af gæster, som næsten ikke ville give slip på forfatteren efter foredraget.

"Den der lever stille" er en ærlig fortælling om Leonoras egen opvækst i Helsinge, hvor man helst skulle være som alle de andre og absolut ikke være lesbisk. Hun beskriver, hvordan hun higer efter sine forældres opmærksomhed, kærlighed og accept.

Har du ikke allerede stiftet bekendtskab med Leonoras forfatterskab, så er det på tide at komme i gang! Mens du venter på ”Den der lever stille”, kan du jo udforske Leonoras tidligere udgivelser, som vi viser et udpluk af herunder. Vi har både lydbøger, e-bøger og helt almindelige papirbøger.

Endnu en gang tillykke til Leonora! Og en stor anbefaling af romanen ”Den der lever stille”.

Oprindeligt skrevet af Ballerup Bibliotekerne.

Materialer
Leonora Christina Skov: Den, der lever stille : roman
  • Bog

Den, der lever stille : roman