FAXE:DOX

I et samarbejde med CPH:DOX præsenterer vi nu FAXE:DOX.

DOX:DANMARK byder på minifestivaler rundt omkring i hele Danmark med dokumentarfilm som omdrejningspunkt. Med DOX:DANMARK får danskerne mulighed for at deltage i filmarrangementer, debatter og samtaler om nogle af de store temaer og udfordringer, der præger vores samfund i disse år. Festivalerne finder sted samtidig med afviklingen af CPH:DOX i København (15-26. marts 2023), og arrangementerne rundt omkring i Danmark bliver skabt i tæt samarbejde med lokale kulturentreprenører og ildsjæle for at understøtte de lokale kulturscener i hele landet.

I disse kommuner kan du opleve DOX:DANMARK:
Aabenraa, Aalborg, (Kernen i) Brøndby, Faxe, Fredericia, Kolding, Ikast-Brande, Herning, Holstebro, Hørsholm, Gladsaxe, Jammerbugt,Køge, Mariagerfjord, Nordfyn, Randers, (Reprisen i ) Rudersdal, Sønderborg, Slagelse, Svendborg, Thisted, Varde og Ærø  – samt Ishøj, Vallensbæk, Hvidovre, Albertslund og Høje-Taastrup, der samarbejder på tværs om en helt særlig VESTEGNS:DOX.

DOX:DANMARK er støttet af de medvirkende kommuner og Nordea-fonden

I Faxe Kommune vises der film på biblioteket i Haslev og i Biografen Kanten i Faxe.

Se det samlede program for FAXE:DOX her.

Se det samlede program for DOX:DANMARK her.