Rollosalen

Klub Klassisk: Charpentiers “Te Deum”

Der inviteres til godt selskab med den klassiske musiks største navne og værker.

Forårssæsonen skydes i gang med en rigtig klassiker fra barokken. Vi skal lytte til et kendt værk fra Marc-Antoine Charpentier, nemlig Te Deum. Selvom at navnet for mange ikke vil ringe en klokke, kender de fleste garanteret et lille stykke af melodien – det bruges nemlig som intro til det Europæiske Melodigrandprix/Eurovision Song Contest.

Charpentier er en komponist som i dag ikke er almindelig kendt, især når man overskygges af barok mastodonter som Bach, Händel og Vivaldi. Alligevel nåede Charpentier at skrive op mod 800 værker – alt fra operaer og symfonier til kirkemusik.

Det bliver en hyggelig formiddag, når vi indbyder til storslået musik, som det ville have lydt i Solkongens tid.

Bemærk at tilmelding er nødvendig!