Rollosalen

Klub Klassisk: Diotima strygekvartet

Der inviteres til godt selskab med den klassiske musiks største navne og værker.

Denne gang skal vi lytte til musik spillet af den franske strygekvartet Diotima. Kvartetten optrådte i Det Kgl. Biblioteks Dronningesal Den Sorte Diamant d. 2. juni 2022, og nu viser vi optagelsen fra koncerten på biblioteket! Koncerten byder på tre kvartetter, alle fra den øverste hylde, ligesom Diotima er det, og her er de med deres kompetente bud på, hvordan kammermusik skal lyde.

Den eftertragtede kvartet fra Paris har samarbejdet tæt med flere af de største komponister, blandt andet Pierre Boulez, og evner, som en af få kvartetter i verden, at bevæge sig sømløst fra samtidens musik til før-romantikken og tilbage igen.

Musikken er af Franz Schubert, britiske Thomas Adés, der modtog Léonie Sonnings Musikpris i 2015 og den sene romantiker, Alexander von Zemlinsky, for at slutte det hele med et ekstranummer af Ludwig van Beethoven.

Bemærk at tilmelding er nødvendig!