Novellen

Klub Klassisk MORGEN: Joe Hisaishi

Vi inviterer endnu engang til lytteklub, der står i den klassiske musiks tegn.

Denne sæson skal vi både høre noget velkendt og elsket, samt noget lettere ukendt og ”nyt” - set gennem den klassiske musiks linse.

Vi tager et kig imod østen, nærmere bestemt Japan. Vi skal lytte til værker komponeret af Joe Hisaishi, som er bedst kendt for at skrive musikken til utallige Studio Ghibli film. (Studio Ghibli er mere eller mindre Japans svar på Disney). Vi kommer ikke til at løfte sløret for, hvilke stykker vi skal høre før arrangementet, men vi tør godt love, at det både bliver dramatisk, blidt og rørende.

Så er du nysgerrig på klassisk musik fra Asien, eller gerne vil opleve Ghibis storslåede soundtracks i fællesskab med andre, så er dette arrangement noget for dig!

Som altid starter vi arrangementet med et dyk ned i musikhistorien. Bibliotekaren præsenterer et portræt af aftenens komponist og værk i en historisk sammenhæng, så lytteren føler sig godt klædt på, til at forstå og nyde musikken.

Vi trakterer selvfølgelig stadig med kaffe, the og kage.