Rollosalen

Klub Klassisk: Puccinis “Tosca”

Der inviteres til godt selskab med den klassiske musiks største navne og værker.

Denne sæson af Klub Klassisk sluttes af med et brag og italienske manere! For første gang i lytte klubbens historie skal vi se en hel opera, og valget faldt på Puccinis udødelige klassiker Tosca.

Den skønne Floria Tosca, kendt for hendes smukke stemme, er en anerkendt og berømt sangerinde i Rom. Hun danner par med den politiskaktive kunstmaler, Mario Cavaradossi, der kan få Tosca sygelige jalousi helt oppe i det røde felt. Mens hun ofte anklager ham for at have andre kvinder, er fortællingens hovedskurk, Scarpia, dybt betaget af erotisk begær efter sangerinden. Scarpia, som er korrupt politikommissær i Rom, er samtidig også Cavaradossis politiske modstander, og han ønsker ham skaffet af vejen – både af politiske, men også seksuelle årsager.

Det er et af operahistoriens største trekantsdramaer, som byder på drama, lidenskab og politik. Vi tør godt love, at det ikke bliver kedeligt!

Vigtigt at vide:
Operaen varer 2 timer og der bliver lagt 1-2 pauser ind.
Operaen foregår på italiensk med engelske undertekster.

Bemærk at tilmelding er nødvendig!