Biblioteksrummet

Gamingugen 2023: Mario Kart Live

Vær med til at bygge racerbaner til Mario og Luigi når vi skyder Gamingugen 2023 i gang!

I uge 45 er flere af landets kulturelle institutioner med til at fejre Gamingugen. En uge, hvor Medierådet for Børn og Unge sætter fokus på digitale spil. Det har Faxe Kommunes Biblioteker valgt at hoppe med på i år, med en lille række spil, der både sætter konkurrencegenet, samarbejdet og kreativiteten på prøve. Selvom det er Medierådet for Børn og Unge, er Gamingugen for børn, unge, voksne og familier. Alle er velkomne.

Har du nogensinde spillet Mario Kart og tænkt: ”Det her kunne være fedt at køre rundt med i virkeligheden?” Desværre har vi ikke fået lov til at lukke byen ned og lave gaderæs, men til gengæld vi har fået lov til at bruge biblioteksrummet til Mario Kart Live!

I Mario Kart Live bruger man en kombination af fjernstyrede biler og Nintendo Switch til at bygge små baner i den virkelige verden. Når man har bygget den fysiske bane, kan man kigge op på en skærm og se tingene fra Mario og Luigis perspektiv. Der affyrer man bananskræller, skildpaddeskjolde og lyn, ganske som man kender det fra klassisk Mario Kart!

Vi vil bruge en masse gamle biblioteksbøger og andet sjov til at bygge baner med, så kom ned og vær med når vi forvandler biblioteksgulvet til en racerbane der er den italienske blikkenslager værdig!