(Hele dagen)
Rollosalen

Kunstudstilling: Når vinden står stille

Kunstnergruppen Sibirien udstiller i Rollosalen på Faxe Bibliotek

Kunstnergruppen SIBIRIENS ambition er at skabe værker som alle handler om begivenheder eller forhold som er relevante for samfundet. De sidste år har vi oplevet at så meget er gået i stå, med Corona pandemi, inflationen, energikrise, den klimatiske katastrofe, brud på fred i Europa og så meget mere. Derfor valgte vi at arbejde med den udfordrende metaforiske titel på vores vinterudstilling, ”Når vinden står stille”, som vi håber bliver en opfordring til refleksion i en tid hvor vi er begrænsede i vore normale gøremål.
Violinist Michael Pesek, uddannet ved det kongelige musikkonservatorie, giver en kort solo koncert med værker af bl.a Rachmaninov og Massenet under ferniseringen den 15. april.
Kunstnere og designere:
Buuti Pedersen – Denis Virlogeux – Göran Blomquist – Lykke Kjær

Kunstudstilling af Kunstnergruppen SIBIRIEN Kunst og Design
Med violinkoncert af Michael Pesek
Rollosalen, Rådhusvej 4, 4640 Faxe
Udstillingen varer fra den 3. til den 28. april i Faxe bibliotekets åbningstider
Fernisering: 15. april kl. 11.00-12.00
Violinkoncert: 15. april kl. 12.00-12.30