Logo: eReolen Global

eReolen Global

Adgang
Adgang hjemmefra
eReolen Global indeholder ca. 270 magasiner og ca. 10.000 engelske e-bøger og lydbøger til både børn og voksne.

Hjemmesiden ligner eReolen, men er et selvstændigt website med tilhørende app.

På eReolen Global har du adgang til ca. 270 magasiner og ca. 10.000 engelske e-bøger og lydbøger til både børn og voksne. Du finder et magasin der dækker lige dine interesser og der er bøger med gode læseoplevelser både til børn, unge og voksne.

Du finder rejsebøger og spændende romaner til ferien eller bøger til børnene, som lige er gået i gang med engelsk i skolen.

Teknik og indhold leveres af det amerikanske firma Overdrive. Alt indhold er selvfølgeligt indkøbt af danske bibliotekarer.

Hvilke platforme kan du læse på
App'en "Libby" er tilgængelig til iPhone, iPad og Android.
Derudover kan du læse på PC eller Mac. Se desuden under "hjælp".

Låneregler
Du kan låne ialt 2 e-bøger/netlydbøger ad gangen.
Magasinerne tæller ikke med i lånekvoten, så ligegyldigt hvor mange magasiner du låner, er det stadig muligt at låne to bøger ad gangen ud over magasinerne.

Lånetiden
21 dage, både for magasiner og e- og lydbøger. Lånene bliver automatisk afleveret efter de 21 dage. Det er muligt at aflevere bøgerne før tid,

Genlån
Du kan låne en titel igen, når lånetiden er udløbet; men du kan risikere at skulle stå i kø til den, hvis der er reserveringer på titlen.

Reserveringer
Du kan maksimalt reservere 2 titler.
Langt de fleste titler på eReolen Global har en indbygget udlånsbegrænsning.
Derfor kan du sommetider komme ud for at skulle reservere en e-bog på samme måde, som du kender fra de fysiske bøger på biblioteket. Det er ikke noget Faxe Bibliotek selv bestemmer, men er bestemt af de aftaler, der er lavet med forlagene.

Sådan kommer du i gang
Du skal være låner på Faxe Bibliotek og bo i Faxe Kommune.

Hjemmesiden

1. Skriv ereolenglobal.dk i din browser.
  2. Klik på ’Log på’ og vælg dit bibliotek i menuen.
  3. Log ind med dit lånernummer og den pinkode du bruger, når du låner bøger på biblioteket.
  4. Hent det gratis program ’Adobe Digital Editions’ for at downloade e-bøger til din pc eller Mac. Eller læs bøgerne online på hjemmesiden uden brug af ’Adobe Digital Edition’ eller anden software.

App

1. Hent app’en Libby
  2. Tilføj eReolen Global under ’Find My Library’.

Hent app'en her: