Mediestream

Adgang
Adgang fra biblioteket
Mediestream Aviser giver online adgang til Det Kgl. Biblioteks samling af digitaliserede aviser.

Det betyder, at man kan dykke ned i millioner af historiske avissider med bl.a. artikler, reklamer, virksomhedsnyt og dødsannoncer, som alle dokumenterer og beskriver mennesker og begivenheder siden 1666. Aviserne er en oplagt kilde for slægtsforskere, lokalhistorikere og andre, der er nysgerrige efter at grave i Danmarkshistorien.

Adgang til aviserne
Aviser som er 100 år eller ældre kan alle læse i hjemmefra, mens aviser som er yngre end 100 år, skal man møde op på Det Kgl. Bibliotek eller Det Danske Filminstitut for at kunne læse i.

En lang række folkebiblioteker herimellem Faxe Kommunes Biblioteker tilbyder dog adgang til 6,5 million avissider som er yngre end 100 år, som man ellers skal til København eller Aarhus for at læse i. Her kan du se en liste over de ejerløse aviser der er tilgængelige fra biblioteket.

Hvis man bor i Faxe Kommune kan man altså nøjes med at gå op på Haslev eller Faxe Bibliotek.