gratis
Børnebiblioteket

Mød lokale forfattere til ny børnebog

Mød de lokale forfattere til den nye børnebog "Skelettet på slottet" på Haslev Børnebibliotek.

Forfatterne er  75-årige Hans-Willy Bautz og niårige Theodor William Larsen fra Haslev og  til stede er også illustratoren af bogen, Birgitta Kristina Ingmarsdatter Carlberg fra Faxe.

Triumviratet vil fortælle om, hvordan bogen ”Skelettet på slottet” er blevet til, hvor det er Theodor William, der med sin blomstrende fantasi så at sige har støbt kuglerne, mens det er den erfarne krimiforfatter, der har fyret dem af. Han har samtidig selv bragt en portion fantasi med ind i historien. Illustratoren vil fortælle om, hvordan det har været at lave de mange illustrationer til bogen.

I forbindelse med arrangementet vil der også blive læst op af bogen, som er egnet for børn i otte til tolvårsalderen. Den er trykt med en stor og læsevenlig skrift. Bogen er således velegnet til selvlæsning, men naturligvis også til højtlæsning, da også børn under otte år kan have fornøjelse af den spændende historie om de to drenge, Mark og Frederik, der oplever, at der bliver fundet et skelet bag en mur på det slot, hvor Frederik bor. Ved hjælp af Marks magiske evner kommer de tilbage i tiden. Her finder de ud af, hvem det er, der for nogle hundrede år siden blev muret inde og hvorfor.

Der sker spændende ting i handlingen, hvor der bl.a. forekommer et tyveri af en kostbar smaragdring på et museum. Hvad der kan ses på overvågningsvideoen fra tyveriet, kan få nakkehårene til at rejse sig.

Nu er det ikke uhygge alt sammen. Ved slottet finder en hyggelig spejderlejr sted, hvor man finder ud af, at Marks mor ikke kan lide edderkopper. Til slut i bogen får Mark og Frederik en dejlig overraskelse.

Efter præsentationen af ”Skelettet på slottet” vil det være muligt at erhverve bogen med signaturer, og biblioteket byder på saft, kaffe og lidt sødt.